loading...

منبع آب

بازدید : 467
دوشنبه 2 تير 1399 زمان : 14:23

یک عنصر جدایی ناپذیر در حفظ سلامتی یک منیع آب طبق نظر تولید کنندگان و مشاوران مخزن ، بازرسی خوبی است. به قول جرج مید ، مدیر فروش شهرداری با Tank Connection در پارسونز ، كسی ، "هیچ چیز ساختگی و نصب نشده بدون بازرسی به فعالیت خود ادامه خواهد داد."

برخی ایالت ها آیین نامه هایی را ایجاد کرده اند که مستلزم بررسی مخازن آب بصورت دوره ای ، برخی سالانه یا در یک مورد - ایالت کانکتیکات - حداقل هر 10 سال است. ویژگی بازرسی ها از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. اتحادیه آثار آب آمریكا (AWWA) برنامه های بازرسی برای مخازن ذخیره شده آب نهایی را تهیه كرده است كه پس از مقرراتی در ایالت کلرادو در سال 2015 تصویب شده اند.

منطقه احیای آب شهری متروپولیتن بزرگ شیکاگو به دنبال یک مدیر اجرایی بینایی است. این منطقه یک آژانس فاضلاب فاضلاب است که برنده جایزه می شود و بیش از 120 سال است که در حفاظت از محیط زیست آب منطقه شیکاگو رهبر بوده است. برای اطلاعات و اعمال ، اینجا را کلیک کنید یا با ExDir@mwrd.org تماس بگیرید. منطقه یک کارفرمای فرصت برابر است.
کلرادو نیاز دارد که تأمین کنندگان باید یک طرح کتبی برای بازرسی های مخزن ذخیره آب نهایی تهیه و نگهداری کنند تا موجودی اطلاعات برای هر مخزن ذخیره آب نهایی ، برنامه ای برای انجام بازرسی ها و الزامات تکنیک تصفیه را شامل شود. سایر الزامات شامل پاسخ به تخلف از قانون مخزن ذخیره سازی و الزامات مربوط به نگهداری سوابق می باشد.

کانکتیکات دستورالعمل هایی را ارائه می دهد که مشخص می کند یک بازرس واجد شرایط باید چه در قسمت بیرونی و داخلی مخزن ، چه وضعیت پایه ، حجم آب و زمان بازداشت قیمت منبع آب را مورد بازرسی قرار دهد ، تجزیه و تحلیل کیفیت آب ، ارزیابی از هر سیستم محافظت کاتدی ، آسیب پذیری در برابر دستکاری یا تروریسم ، از بین بسیاری از مشخصات دیگر. دستورالعمل های کانکتیکات همچنین "بازرس واجد شرایط" را تعریف می کند. دستورالعمل ها در بخش آب آشامیدنی بهداشت عمومی کانکتیکات ، "دستورالعمل های بازرسی مخزن ذخیره 10 ساله اتمسفر" موجود است.

برای StormCon ، یک رویداد ویژه پنج روزه ، برای آگاهی از متخصصان در عرصه های مختلف مرتبط با آب در آتلانتا به ما بپیوندید. ایده های خود را با همسالان در زمینه و صنعت خود به اشتراک بگذارید کاوش در روش ها و فن آوری های جدید مدیریت آب طوفان. برای جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید
به گفته چیپ استین ، ایالت تگزاس با داشتن مشاوران صنعت مخزن ، مقر آن در ایندیاناپولیس ، IN ، یک چک لیست 10 ماده ای برای ارزیابی های سالانه ایجاد کرده است. استین رئیس کارگروه تجدید نظر AWWA است ، که حدود سه سال برای بازنویسی استاندارد بازرسی D-101 کار کرده است. این کارگروه امیدوار است که پیش نویس را در 18 ماه آینده ارسال کند. AWWA همچنین دارای استاندارد هایی برای پوشش مخازن ذخیره آب استیل (D102-14) و مخازن فولادی کربن با روکش کارخانه (D103-09) می باشد.

آنچه در ادامه می آید ، مشاوره از چهار تولیدکننده مخازن ذخیره آب و دو مشاور مخزن است که وظیفه آنها بازرسی مستقل از مخازن آب در هنگام ساخت ، تعمیر یا بازیافت است.

با طراحی منبع آب شروع می شود


طراحی و ساخت منبع آب در طی بیست سال گذشته تحول یافته است. به گفته استاین ، فن آوری ها و طراحی ها برای تطبیق مقررات زیست محیطی و ساختمان موجب تحولات شده است. او می گوید که مواد و روش های اتصال در صنعت ساخت مخزن نیز تحول پیدا کرده است. صاحبان آنها می خواهند طوفان تر و مقاوم در برابر زلزله باشند.

بیست سال پیش ، استین می گوید ، مهندسان نمی فهمیدند که چگونه یک ساختار مخزن در برابر فشارهای غیرطبیعی بارگیری محیطی و همچنین آنچه امروز انجام می دهند ، واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال ، از لحاظ تاریخی کشور به "مناطق لرزه ای" تقسیم شده است و کدهای ساختمانی برای مخازن برای آن مناطق نوشته شده است. استین گفت: در حال حاضر ، پارامترهای طراحی سایت خاص هستند. معیارهای طراحی باید بارهای خاص سایت مانند باد شدید ، حوادث لرزه ای ، نوع خاک ، باران برف و غیره را پیش بینی کند همچنین باید مقاومت موادی که مورد استفاده قرار می گیرند ارزیابی شود. علاوه بر این ، امنیت مخزن و سایت اکنون مهم است.

جهت مشاهده دیگر محصولات و لیست قیمت منبع آب روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.Bamintahvie.com

استین می گوید مسائل کیفیت آب اکنون بر مخزن تأثیر می گذارد. مخازن باید به سرعت آب را تغییر دهند. با اختلاط غیرفعال ، آب با استفاده از جریان پمپ مخلوط می شود. وقتی آب داخل مخزن تغذیه می شود ، آب را هم می زند. سپس سیستمهای فعال با استفاده از منبع انرژی خارجی مانند انرژی خورشیدی برای مخلوط کردن آب وجود دارند. او می گوید سیستم های جدید همه ساله در بازار عرضه می شوند.

اندی ممفورد ، معاون رئیس جمهور در مشاوران مخزن Mumford Bjorkman Associates (MBA) که مقر آن در ویلمینگتون ، دی است ، مستقر است ، موافق است كه طراحی سقف مخزن می تواند منبع اکثر مشکلات باشد. این مشکلات در اطراف ناحیه بخار در پشت بام و هر چیزی بالاتر از خط آب ایجاد می شود ، مانند قایق هایی با زاویه های نود درجه ای که پشت بام را پشتیبانی می کنند. این زوایا باعث می شود نقاشی به درستی دشوار باشد و خوردگی از آنجا شروع شود. این امکان وجود دارد که در هنگام بازرسی از سال اول ، شروع به خوردگی کند.

مامفورد می گوید ، در حال حاضر ، همه تولید کنندگان بازده طراحی خود را افزایش داده اند. آنها ساختارهای پشتیبان سقف مانند من تیرهای زاویه ای را کاهش داده اند. فولاد نورد اغلب برای تشکیل سقف استفاده می شود. اگر مخزن با سقف مسطح دارید ، باید نگران باشید که مرتباً نورد ها را بازرسی کنید. به عنوان مثال ، او یک مخزن ذخیره سازی چهار میلیون گالری زمین را که مجدداً رنگ آمیزی می شود ، توصیف می کند. پس از تخلیه ، خوردگی در قایق ها کشف شد. برای تعویض قایق ها 275،000 دلار هزینه شده است. به گفته وی ، از دست دادن فلز هزینه های جایگزینی را به همراه داشت.


یک پوشش 100٪ جامد اپوکسی (بدون حلال) به فضای داخلی یک حوضه بتونی جدید در Sandy Hook ، NJ ، استفاده می شود.
تسهیلات تصفیه آب. اپوکسی برای کاهش خوردگی درون رگ های بتونی اعمال می شود که می تواند منجر به نشت یا کوتاه شدن طول عمر سازه شود.


انواع مخازن آب


مخازن ذخیره آب می تواند از جنس استیل ، فایبرگلاس یا بتون ساخته شود. مخازن آب چوبی - در حالی که برخی هنوز ایستاده اند - آثار باستانی هستند ، مانند اشکالات اسب کشیده.

متیو تاس با داشتن مخازن برتر در رانچو کوکامونگا ، کالیفرنیا ، تفاوت های مخازن فلزی جوش داده شده و مخازن فولادی پیچیده را توضیح می دهد. دومی طراحی شده اند ، سپس از جنس استیل ساخته شده ، ماسه بندی شده ، و همجوشی با پوشش های پودری در کارخانه پیوند می خورند. پیچ ها در قسمت داخلی مخزن قرار دارند و با آب در تماس هستند. به همین دلیل آنها با پلاستیک یا لاستیک سازگار محصور می شوند. او می گوید که هیچ خرابی در مورد این پیچ ها دیده نشده است و توضیح می دهد که طول عمر این مواد از طول عمر پوشش ها فراتر خواهد رفت. از لحاظ تاریخی ، آجیل و پیچ و مهره های گالوانیزه استفاده شده و باعث خوردگی می شوند.

از طرف دیگر مخازن فولادی جوش داده شده ، که در آن فولاد به پیکره طرح نورد شده است ، در قسمت هایی که قرار است مونتاژ شوند و جوش داده شوند ، ماسهبندی شده و روکش شوند ، به محل آورده می شوند. تاس می گوید مخازن فلزی جوش خورده وجود دارد که بیش از 100 سال است که در کار هستند. آنها زنده مانده اند ، نه به دلیل نگهداری ، بلکه به دلیل آب غیر خورنده خوبی که در آنها ذخیره شده است ، و این واقعیت است که هیچ ماده شیمیایی مانند کلر به آب اضافه نشده است.

تاس می گوید این مخازن فولادی جوش خورده به دلیل هزینه کار در ارتباط با جوشکاری و روکش فلز در این زمینه گرانتر هستند. وی می گوید انتخاب نوع مخزن برای رفتن به ترجیحات مشتری واگذار می شود اما فولاد جوش داده شده متداول ترین نوع مخزن است ، سپس فولاد پیچیده ، سپس بتن.

Containment Solutions که مقر آن در Conroe، TX واقع شده است ، از زمان پیشگام شدن این فناوری در سال 1965 ، مخازن فایبرگلاس را برای ذخیره سازی نفت تولید کرده است. طبق گفته پیت جوان ، معاون رئیس جمهور ، Flowtite Water Products ، نام تجاری علائم تجاری برای Containment Solutions 'حدود 300،000 در خدمت هستند. مخازن آب فایبرگلاس.

این شرکت اخیراً وارد بازار فروش منبع آب شده است و یانگ می گوید استفاده از فایبرگلاس برای مخازن آب طی 10 تا 20 سال گذشته در حال افزایش است.

مخازن فایبرگلاس Flowtite فاقد خوردگی ، ضد آب ، سبک وزن بوده و نیازی به تمیز کردن ، بازسازی محل یا بازرسی داخلی ندارند. اگر لجن یا دوغاب در مخزن ایجاد شود ، یا اگر در مخزنی که آب برای استفاده در دوره های اوج در آن ذخیره شده است ، مخزن ظاهر شود ، یک کامیون خلاء می تواند مخزن را خالی کند.

یانگ می گوید مخازن فایبرگلاس رقیبی برای مخازن بتونی هستند و آنها را جایگزین کرده اند. مخزن فایبر گلاس 20،000 گالن بین 30،000 تا 40،000 دلار هزینه خواهد داشت ، در حالی که یک مخزن استیل ضدزنگ معادل شاید به اندازه 50٪ بیشتر باشد و به بازرسی و نگهداری نیاز دارد.

جوان می گوید مخازن آب فایبرگلاس 30 سال عمر طراحی دارند ، بدون تعمیر و نگهداری. وی می گوید: "قدیمی ترین مخزن ما یک مخزن بنزین 45 ساله است." وی می افزاید: بیش از 10،000 مخزن بنزین بالای 40 سال وجود دارد. او انتظار کمتری از مخازن آب فایبرگلاس ندارد.

دیویس هود ، رئیس Induron Coatings در بیرمنگام ، AL ، عمر مفید و هزینه انواع تانک ها را توضیح می دهد. او می گوید مخازن فولادی جوش داده شده با استفاده از روش های نوین ساخت و ساز هیچگونه ماندگاری از پیش تعیین شده ای ندارند.

مخازن بتونی مسلح و مخازن فولادی جوش داده شده به معنای واقعی کلمه در طی نسل ها ماندگار می شوند ، تا زمانی که پوشش ها برای حفظ خوردگی در خلیج نگه داشته شوند. هود این موضوع را در قالب مخازن ساخته شده در اوایل قرن بیستم مشاهده کرده است و در خدمت مستمر به نقطه عطف 100 سال رسیده است. از آنجا که دپارتمان های مالی معمولاً امید به عمر دارایی های باز را دوست ندارند ، او می گوید ، بسیاری از مالکان این جدول زمانی 100 ساله را برای ارزیابی هزینه کل مالکیت دارایی انتخاب کردند.

اعتبار: پوششهای محافظتی INDURON
هود توضیح داد که هزینه ها بسته به اندازه مخزن ، سبک و پایه مورد نیاز شرایط خاک می توانند به طور چشمگیری متفاوت باشند. وی گفت: "برای ارائه برخی زمینه ها ، مخزن بلند شده 50،000 گالن ممکن است 200،000 دلار ارزان باشد ، در حالی که یک مخزن 2 میلیون گالن در بیشتر موارد به 1 میلیون دلار افزایش می یابد. هزینه همچنین تحت تأثیر الزامات خاص مندرج در قرارداد است. مدت زمان اختصاص یافته ، تجهیزات جانبی و زیرساختی شامل ، به علاوه شرایط سایت و غیره ، همگی تأثیر زیادی بر هزینه نهایی خواهند گذاشت. "

هود در ادامه توضیح می دهد که سبک های مخزن ذخیره آب فایبرگلاس ، که امکان نگهداری بعدی را فراهم نمی کنند ، برای ساخت به طرز چشمگیری ارزان تر هستند ، شاید در برخی موارد حتی تا 50٪. با این حال ، قابل توجه است که به طور کلی ارتقاء نمی یابد ، آنها به ظرفیت پمپاژ اضافی نیاز دارند تا فشار ایجاد شده در غیر این صورت توسط یک مخزن مرتفع شده با نیروی گرانش ایجاد شود.

هنگامی که آنها به پایان عمر خود می رسند ، پس از تقریباً 25 تا 35 سال ، آنها به راحتی تخریب و جایگزین می شوند. او توضیح می دهد بنابراین ، در همان زمان 100 ساله ، شما قصد دارید از سه یا چهار مخزن عبور کنید.

تخمین هود ، براساس هزینه کل ابزار مالکیت موسسه مخزن استیل و انجمن سازندگان صفحه فولادی ، مبنی بر اینکه یک مخزن استیل جوش داده شده 1 میلیونی گالن 626،750 دلار قیمت دارد ، یک مخزن فولادی پیچیده با همان اندازه 1.14 میلیون دلار و مخزن بتونی با همین اندازه 2.14 میلیون دلار هزینه دارد. طول عمر هر نوع مخزن که از همان منبع گرفته شده است به ترتیب 100 سال ، 50 سال و 60 سال خواهد بود.

آنچه پوشش ها انجام می دهند
به گفته Tasch ، تغییر اساسی در صنعت پوشش ، حذف مرحله حلال ها است. در کالیفرنیا ، مرحله فاز به دلیل مقررات کیفیت هوا به نفع پوشش های 100٪ جامد است.

پوشش های جامد جدید نیستند و در صنایع دیگر از جمله نیروی دریایی کشتی ها استفاده می شود. تاس می گوید صنعت مخازن اکنون آنها را پذیرفته است. وی می گوید ، پوشش های جامد ضخیم تر و با دوام تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند ، و می افزاید: برآورد طول عمر مطمئن برای پوشش های جامد 20 تا 30 سال است. همچنین ، مواد شیمیایی موجود در آب امروزی روی پوشش ها تأثیر می گذارد.

تاس می گوید: "هر نوع مخزن مشکلات خاص خود را خواهد داشت." تاس توصیه می کند که به دنبال مواردی باشید که منجر به آلودگی شود. مسائل مبتنی بر بهداشت شامل باز شدن غیرقابل محافظت از دریچه های سقفی بدون صفحه نمایش و دریچه های سقف باز است.

سوراخ ها برای اجرای خطوط بازرسی شیمیایی یا پروب های شاخص سطح مایع در سقف حفر شده اند و هرگز به درستی مهر و موم نشده اند. سوراخ ها در پشت بام حفر می شوند تا واحدهای محافظ کاتدی از قایق ها آویزان شوند تا آندها به آب برسند. این امر باعث خوردگی می شود.

استین موافق است که پوشش ها در 20 سال گذشته بسیار طولانی شده است. استین می گوید مقررات زیست محیطی ، از جمله مقررات مربوط به ترکیبات آلی فرار (VOC) ، نیز در روند توسعه پوشش تحت فشار قرار گرفته اند. شرایط استفاده قابل قبول برای پوشش های جدید محدودتر است- تحت فشار فناوری.

استین می افزاید: پوشش های قدیمی بیشتر کاربرپسند بوده و از نظر محیط زیست مضر هستند. کسانی که دارای VOC بالاتر هستند در مواردی با پوشش های وینیل که به شدت در بعضی از مناطق کشور تنظیم می شوند سریعتر خشک می شوند.

اکنون پوشش هایی وجود دارد که به سرعت بهبود می یابد و مطابق با تنظیم VOC است - به عنوان مثال 100٪ پوشش های پلی اورتا جامد برای دیواره های مخزن داخلی. این فناوری و کاربردهای محدود کننده باعث افزایش هزینه های تولید روکش ها شده و ضمن افزایش امید به زندگی آنها نیز افزایش یافته است. پوشش مخزن داخلی باید 12 تا 15 سال طول بکشد ، به استثنای ویژگی های جدا شده لکه ای که ممکن است نیاز به درمان جداگانه داشته باشد.

جورج مید ، مدیر فروش شهرداری با Tank Connection ، توضیح می دهد که دو دسته از پوشش ها وجود دارد: مواردی که می توانند در محل کار یا موارد کاربردی در کارخانه تولید اعمال شوند. روکش های اپوکسی یا شیشه ای رایج ترین مخازن ذخیره سازی استیل است. برای اطمینان از یکپارچگی مخزن ، بازرسی از تمام پوشش ها ضروری است

پوشش مخزن آب به دلایل متعدد می تواند تجزیه شود. مید یک سوراخ گلوله در مخزن مشاهده کرده است که متعاقبا منجر به خرابی پوشش داخل مخزن شد که به نوبه خود منجر به توسعه زنگ زدگی شد. در آب و هوای سردتر ، یخ درون مخزن می تواند تشکیل شود ، که می تواند به روکش های موجود در پیاده رو داخلی آسیب برساند. اگر آب "خاموش شده" باشد یا با سرعتی که حداقل یخ را به حداقل می رساند استفاده شود ، آب نباید درون مخزن یخ بزند. وی می گوید ، این طرح باید متناسب با نیازهای جمعیت ارائه شده باشد ، اما همچنین باید اجازه دهد آب در فصول سرد سال گردش کند.

هود می گوید داخل مخزن آب مهمترین قسمت برای نگهداری صحیح است. فضای داخل از نظر خوردگی مهمان نواز است ، مرطوب ، مرطوب و به دلیل اینکه آب همیشه در حال نوسان است ، در برخی مناطق خشک است. رطوبت و مواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر احتمال خوردگی را افزایش می دهد.

هود توضیح می دهد که اولین ناحیه ای که از بین می برد سقف است. در بالای خط آب ، دیوارهای مخزن در معرض اکسیژن هستند و فرصتی برای خوردگی ایجاد می کنند. نردبان ها ، زاویه ها و لبه ها دشوارترین نقاشی و اولین زنگ زدگی هستند.

هود می گوید استاندارد صنعت برای پرداختن به این مسئله ، یک لایه درز با استفاده از برس است - یک کت رنگ و عمل مکانیکی مسواک باعث می شود که درزها رنگ بگیرد و از آنها محافظت کند. یک کت اضافی باید از بالای درز پوشیده شود.

پوشش های اپوکسی بدون VOC و آلاینده های هوا خطرناک (HAPs) پوشش سدی عالی برای فولاد هستند. هود می گوید: "مواد طولانی تر ضخیم تر می شوند."

هود می گوید Induron موادی را تشکیل می دهد که 100٪ مواد جامد هستند که تبخیر نمی شوند و 100٪ از لبه محافظت می کنند. محصولات این شرکت بدون حلال ، فاقد VOC یا HAP هستند. جریان رنگ توسط رزین های فن آوری جدید و تجهیزات کاربردی مانند سکوهای اسپری تهیه می شود که برای بهبود جریان رنگ ، 110 درجه فارنهایت را گرم می کنند.

هود می گوید ، هنگام بازپرداخت ، بازرسان شخص ثالث تحصیل کرده لازم است که در حین و بعد از نقاشی حضور یابند.

هود پس از انفجار کامل و مجدداً استفاده از آن ، پوشش فلوروورتان را به عنوان انتهای خارجی مخازن توصیه می کند و توصیه می کند در هنگام طراحی سیستم برای محافظت از مخازن جدید ، آن را مشخص کنید. وی می گوید ، سالهای اضافه شده خدمات ، افزایش هزینه را ارزشمند می کند.

هود می گوید ، ضمانت یک ساله برای یک منبع آب تازه رنگ شده استاندارد است. کاربرد و کیفیت مواد آشکار می شود و هر مشکلی در طی 11 تا 12 ماه مشاهده می شود ، زمانی که باید یک بازرسی برای اصلاح هرگونه نقص جزئی قبل از انقضاء ضمانت انجام شود. وی تخمین می زند که شغل های پوشش دهی باید 20 تا 25 سال به طول انجامد.

کدام نوع پوشش برای استفاده بستگی به عوامل مختلفی دارد - معمولاً استفاده در نظر گرفته شده مخزن. مامفورد برای افزایش طول عمر یک مخزن آب در هنگام استفاده ، توصیه می کند که پوشش داخلی موجود را با استفاده از مواد منفجره یا انفجار ساینده جدا کنید تا آن را به سمت فولاد برهنه منتقل کنید. از روکشهای با کارایی بالا مانند پلی اورتان یا اپوکسی جامد 100٪ مواد جامد استفاده کنید که طول عمر طولانی را برای سرمایه گذاری در هزینه عملیات انفجاری ساینده انجام می دهد.

از طرف دیگر ، اگر قسمت بیرونی مخزن آب به زیبایی پوشیده شده باشد ، دو لایه آکریلیک مناسب خواهد بود. مامفورد توصیه می کند اگر سرمایه گذاری قابل توجهی برای آماده سازی سطح انجام نشود ، هزینه اضافی را برای پوشش های با کارایی بالا خرج نکنید.

به عنوان مثال ، دانشگاه دلاور تسهیلات کرایسلر در این نزدیکی را به دست آورد و مخزن خود را ایستاد. می خواست آن را با رنگ مدارس مجدداً رنگ آمیزی كند ، و توصیه MBA این بود كه شستشوی آن را فشار داده و رنگ مخزن را با دو لایه از پوشش آكریلیك آغشته كنید. مامفورد می گوید ، این پوشش ها به مدت 5 سال اعمال شده است ، و مخزن دانشگاه هنوز هم به نظر خوب می رسد.

چرا بازرسی لازم هستند
تاس می گوید: "هر نوع مخزن مشکلات خاص خود را خواهد داشت." او توصیه می کند که به دنبال مواردی باشید که منجر به آلودگی شود. مسائل مبتنی بر بهداشت شامل باز شدن محافظت نشده از دریچه های سقفی بدون صفحه نمایش و دریچه های سقفی سقف است. سوراخ ها برای اجرای خطوط بازرسی شیمیایی یا پروب های شاخص سطح مایع در سقف حفر شده اند و هرگز به درستی مهر و موم نشده اند. سوراخ ها در پشت بام حفر می شوند تا واحدهای محافظ کاتدی از قایق ها آویزان شوند تا آندها به آب برسند. این امر باعث آلودگی می شود.

دهانه های محافظت نشده باعث می شود پرندگان و حیوانات داخل مخزن شوند ، که تاس پیدا کرده است. وی همچنین بطری های آبجو را در داخل پیدا کرده است (نوجوانان قایق های بادی را برای مهمانی ها در داخل مخازن راه اندازی کرده اند!). وی می گوید حمایت های مربوط به جلوگیری از این مشکلات توسط AWWA یا اداره ایمنی و بهداشت کار تنظیم می شود.

همچنین ، توجه داشته باشید که خراب شدن صفحات جلد و واشر با گیره هایی که برای پوشش واحدهای محافظ کاتدی استفاده می شود ، شکافهایی ایجاد می کند که اجازه می دهد تا جوش ها از جغدها ، موش ها و پرندگان روی پشت بام توسط باران امولسیون شوند و درون آب زیر پشت بام شسته شوند.

همانطور که دیگران توصیه کرده اند ، مامفورد می گوید اگر مخزن در وضعیت خوبی باشد می توان هر 5 سال یکبار معاینه کامل انجام داد. اما اگر مشکلی مانند لایه برداری لایه های روکش ظاهر شود ، بازرسی ها باید هر سه سال یا حتی یک بار در سال انجام شود.

مامفورد می گوید ، استفاده از غواصان یا وسایل نقلیه از راه دور می تواند جایگزین مقرون به صرفه برای زهکشی مخزن برای بازرسی پنج ساله باشد. تخلیه به معنی خارج کردن مخزن به مدت یک هفته و سپس تمیز کردن و ضد عفونی کردن مخزن به دنبال تعمیرات در صورت نیاز ، قبل از پر کردن مجدد است. از طرف دیگر ، استفاده از یک غواص یا وسیله نقلیه از راه دور (ROV) برای بازرسی از مخزن پر شده حدود دو ساعت طول خواهد کشید. یا غواص یا ROV می تواند تمام فیلم را در زمان واقعی ضبط کند در حالی که مشتری یا بازرس در حال مشاهده صفحه است. ROV همچنین می تواند برای بررسی یک مشکل احتمالی بیشتر جابجا شود. هر دو می توانند در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند.

مامفورد می گوید MBA از ROV به عنوان گزینه اولیه برای شناسایی انواع منبع آب مشکلات 95٪ از بازرسی های خود استفاده می کند. تخلیه مخزن 5٪ باقیمانده را پوشش می دهد.

بازرسی های روزانه در حین ساخت و ساز و مجدداً بخش اصلی فعالیتهای MBA است. بازرس در حین کار ، چشم اندازی تازه به ابزار می دهد. به عنوان مثال ، مومفورد می گوید ، شش جوشکار که شش روز در هفته کار می کنند ، کارهای زیادی را انجام می دهند. در این مدت ، آنها می توانند پریشان شوند یا وزش باد می تواند روی کار تأثیر بگذارد. وی می گوید: "ما می توانیم نواقص را تشخیص داده و قبل از بروز مشکلات آنها را اصلاح کنیم."

توصیه های دیگر Mumford شامل نمونه برداری از خاک قبل و بعد از رنگ آمیزی مجدد مخزن برای بررسی سطح سرب در خاک است. نمونه قبل از شروع کار و نمونه ای از خاک پس از اتمام کار آزمایش می شود. اگر سطح سرب در نمونه افزایش یابد ، بدین معناست که برخی از مواد حاصل از پوشش ، پرده مهار را فراری داده و منطقه را آلوده می کنند.

قبل از اینکه ماسه زده شود و یا با جوش دادن به سقف مخزن که نگهدارنده های نگهدارنده را روی مخزن نگه می دارد ، یک ساختار محفظه در اطراف مخزن احداث می شود ، یا داربست هایی نیز می توانند در اطراف مخزن ساخته شوند و تارهای پیچیده شده در اطراف آن داربست کدام روش استفاده می شود بستگی به تنظیمات پیمانکار ، نوع مخزن و محل آن دارد.

مامفورد می گوید مخازن فایبرگلاس می توانند در پایان عمر برنامه ریزی شده خود مورد بازرسی قرار گیرند و در این ضمن ، می توان جایگزین های آنها را با بودجه تنظیم کرد. وی می گوید ، رویدادهایی مانند باد ، رعد و برق و برف می تواند هر کشتی را تحت تأثیر قرار دهد.

مامفورد توصیه می کند با توجه به اینکه احتمال خرابکاری و تخلف وجود دارد ، بازرسی های امنیتی سالانه انجام شود. این بازرسی ها جامع نیست و محدود به مسائل امنیتی است. آنها باید شامل اطمینان از قفل نردبان ها باشند و صفحه خنک کننده سقف در آن قرار گرفته و قفل شده باشد. داخل سوراخ سقف را بررسی کنید و تأیید کنید و سایر ورودی ها قفل شده اند. عکاسی ، عاقلانه است.

مامفورد می گوید ، امسال با سالن های بدنسازی PokemonGo که در مکان های مخزن آب واقع شده اند ، تعدادی از حوادث رخ داده است. اخیراً ، یک پسر 13 ساله وارد محیط مخزن شد و وقتی نتوانست بیرون بیاید ، او باید نجات یابد.

بیشتر تولید کنندگان مخازن ، اگر این همه نیستند ، توصیه می کنند یک سال پس از اولین بار رنگ آمیزی و یا دوباره رنگ آمیزی شوند. استین می گوید ، پس از هر سه تا پنج سال می توان آنها را مورد بازرسی قرار داد.

استین می گوید در طی بازرسی یک ساله اول ، به دنبال خرابی های زودرس باشد. اما قبل از بروز هرگونه خوردگی قابل توجه ، مناطقی را که شکست خورده اند تمیز کنید ، سپس یک پوشش را در آن منطقه بمالید. استین می گوید مهم است که هنگام ترمیم مقرون به صرفه تر متوجه این مشکلات در اوایل حالت خوردگی شوید.

با این حال ، اگر خرابی گسترده تر از نقاط جدا شده باشد ، اقتصاد شکسته می شود و تعمیرات بسیار گران تر می شوند. به عنوان روکشهای نزدیک به پایان عمر ، وی توصیه می کند تا هر سه سال یکبار بازرسی ها را سرعت بخشید.

اگر به طور مرتب مخزن را بازرسی نکنید ، می گوید هر پوشش ممکن است به خطر بیفتد. به گفته وی ، در كنتاكی ، یك مخزن فولادی با روكش شیشه ای به دلیل عدم نگهداری نتوانست. وی می افزاید: مخازن جوش داده شده و پیچ خورده خرابی های فاجعه آمیزی داشته اند. وی توصیه می کند که همه دارندگان و تاسیسات باید مخزن را تخلیه کرده و بعد از سال اول و در هر سه تا پنج سال دوباره از لحاظ جسمی آن را بازرسی کنند.

به طور معمول ، مهندس مستقل نظارت بر طراحی مخزن مشخص می کند که مخزن باید 12 تا 14 ماه پس از نصب بررسی شود. انجام بازرسی ها همچنین به حفظ ضمانت کمک می کند که بسته به شرایط مورد نیاز ، ممکن است بین یک تا پنج سال باشد.

تاسیسات آب معمولاً مخازن دیگری را در محل خود دارند و این امکان را برای ادامه خدمت به مشتریان فراهم می کند در حالی که مخزن برای تعویض یا تعمیر آنها آفلاین است. مید می گوید بهترین بازرسی ها هنگام خالی مخزن صورت می گیرد. مید در پایان گفت: در پایان روز وظیفه مالک یا ابزار است که به طور مرتب مخازن خود را مورد بازرسی قرار دهند.

قراردادهای نگهداری
استین می گوید ، قراردادهای تعمیر و نگهداری در صورت انجام صحیح مزایای مشخصی برای خدمات شهری دارند. كمكهاي كوچكتر كه شايد پرسنلي براي نظارت بر نگهداري مخزن را نداشته باشند مي توانند از پيمانكاران براي انجام آن كار بهره مند شوند اما این ابزار برای داشتن بودجه کار باید در درازمدت یک نظم و انضباط را داشته باشد.

یک نقطه ضعف این است که برخی از پیمانکاران تعمیر و نگهداری اجازه نخواهند داد که مالک یا ابزار کار را هنگام انجام بازرسی ها مشخص کنند یا اینکه بازرسی های شخص ثالث انجام شود. و برخی از پیمانکاران بسیار متکی به پیمانکاران فرعی هستند و منجر به عدم مالکیت مالک یا ابزار آنها از سوابق ایمنی آنها می شوند.

استین می گوید بهترین راه این است که پس از یک بازرسی خوب ، دامنه کار و مشخصات خوبی را بنویسید. ساختار و روکش ها به همراه لیستی از نواقص مشخص شده اند. از فروشندگان خواسته می شود برای دریافت بهترین قیمت برای کار مشخص شده ، پیشنهاد کار را بدهند. این نوع قرارداد تحت کنترل کامل مالک و یا ابزار خواهد بود.

مامفورد می گوید ، MBA به عنوان بازرسان مستقل ، قراردادهای نگهداری را ارائه نمی دهد. تضاد منافع وقتی بوجود می آید که یک شرکت مشغول تعمیر و نگهداری نیز بازرسی می کند و توصیه هایی را برای نگهداری فوری و طولانی مدت انجام می دهد.

مامفورد می گوید ، MBA برنامه های تعمیر و نگهداری را برای تاسیسات برقرار می کند و هر ابزار دیگری باید داشته باشد. این می تواند به شکل یک سند برنامه ای باشد که تعیین می کند چه موقع انجام بازرسی ها انجام می شود و بودجه ای برای تعمیرات آینده است. "ما با برنامه هایی که تا پنج سال آینده پیش بینی می شود ، موفقیت داشته ایم و بر همین اساس بودجه لازم را برای انجام کارها اختصاص می دهیم. این امر بیشترین بهره وری را برای ابزار فراهم می کند تا هزینه های سرمایه خود را کنترل کند. "

تاس می گوید راه حل های برتر لیست قیمت منبع آب قراردادهای نگهداری ارائه می دهد. آنها می توانند ابزار مناسبی برای صنعت باشند. اکثر نهادها می خواهند زیرساخت های آنها مورد بازرسی قرار بگیرد اما همه چیز در شکاف ها فرو می رود و پنج تا شش سال بدون نگهداری می روند. "

به گفته تاس ، داشتن شرکتی هر ساله برای انجام بازرسی انجام می شود و هر دو تا سه سال یکبار بازرسی عمیق انجام می دهد و تعمیر آن باعث افزایش طول عمر سیستم پوشش و بهبود کیفیت آب خواهد شد. مخازن برای جایگزینی گرانتر می شوند و مراقبت از آنها ارزان تر است.

یک عنصر جدایی ناپذیر در حفظ سلامتی یک منیع آب طبق نظر تولید کنندگان و مشاوران مخزن ، بازرسی خوبی است. به قول جرج مید ، مدیر فروش شهرداری با Tank Connection در پارسونز ، كسی ، "هیچ چیز ساختگی و نصب نشده بدون بازرسی به فعالیت خود ادامه خواهد داد."

برخی ایالت ها آیین نامه هایی را ایجاد کرده اند که مستلزم بررسی مخازن آب بصورت دوره ای ، برخی سالانه یا در یک مورد - ایالت کانکتیکات - حداقل هر 10 سال است. ویژگی بازرسی ها از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. اتحادیه آثار آب آمریكا (AWWA) برنامه های بازرسی برای مخازن ذخیره شده آب نهایی را تهیه كرده است كه پس از مقرراتی در ایالت کلرادو در سال 2015 تصویب شده اند.

منطقه احیای آب شهری متروپولیتن بزرگ شیکاگو به دنبال یک مدیر اجرایی بینایی است. این منطقه یک آژانس فاضلاب فاضلاب است که برنده جایزه می شود و بیش از 120 سال است که در حفاظت از محیط زیست آب منطقه شیکاگو رهبر بوده است. برای اطلاعات و اعمال ، اینجا را کلیک کنید یا با ExDir@mwrd.org تماس بگیرید. منطقه یک کارفرمای فرصت برابر است.
کلرادو نیاز دارد که تأمین کنندگان باید یک طرح کتبی برای بازرسی های مخزن ذخیره آب نهایی تهیه و نگهداری کنند تا موجودی اطلاعات برای هر مخزن ذخیره آب نهایی ، برنامه ای برای انجام بازرسی ها و الزامات تکنیک تصفیه را شامل شود. سایر الزامات شامل پاسخ به تخلف از قانون مخزن ذخیره سازی و الزامات مربوط به نگهداری سوابق می باشد.

کانکتیکات دستورالعمل هایی را ارائه می دهد که مشخص می کند یک بازرس واجد شرایط باید چه در قسمت بیرونی و داخلی مخزن ، چه وضعیت پایه ، حجم آب و زمان بازداشت قیمت منبع آب را مورد بازرسی قرار دهد ، تجزیه و تحلیل کیفیت آب ، ارزیابی از هر سیستم محافظت کاتدی ، آسیب پذیری در برابر دستکاری یا تروریسم ، از بین بسیاری از مشخصات دیگر. دستورالعمل های کانکتیکات همچنین "بازرس واجد شرایط" را تعریف می کند. دستورالعمل ها در بخش آب آشامیدنی بهداشت عمومی کانکتیکات ، "دستورالعمل های بازرسی مخزن ذخیره 10 ساله اتمسفر" موجود است.

برای StormCon ، یک رویداد ویژه پنج روزه ، برای آگاهی از متخصصان در عرصه های مختلف مرتبط با آب در آتلانتا به ما بپیوندید. ایده های خود را با همسالان در زمینه و صنعت خود به اشتراک بگذارید کاوش در روش ها و فن آوری های جدید مدیریت آب طوفان. برای جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید
به گفته چیپ استین ، ایالت تگزاس با داشتن مشاوران صنعت مخزن ، مقر آن در ایندیاناپولیس ، IN ، یک چک لیست 10 ماده ای برای ارزیابی های سالانه ایجاد کرده است. استین رئیس کارگروه تجدید نظر AWWA است ، که حدود سه سال برای بازنویسی استاندارد بازرسی D-101 کار کرده است. این کارگروه امیدوار است که پیش نویس را در 18 ماه آینده ارسال کند. AWWA همچنین دارای استاندارد هایی برای پوشش مخازن ذخیره آب استیل (D102-14) و مخازن فولادی کربن با روکش کارخانه (D103-09) می باشد.

آنچه در ادامه می آید ، مشاوره از چهار تولیدکننده مخازن ذخیره آب و دو مشاور مخزن است که وظیفه آنها بازرسی مستقل از مخازن آب در هنگام ساخت ، تعمیر یا بازیافت است.

با طراحی منبع آب شروع می شود


طراحی و ساخت منبع آب در طی بیست سال گذشته تحول یافته است. به گفته استاین ، فن آوری ها و طراحی ها برای تطبیق مقررات زیست محیطی و ساختمان موجب تحولات شده است. او می گوید که مواد و روش های اتصال در صنعت ساخت مخزن نیز تحول پیدا کرده است. صاحبان آنها می خواهند طوفان تر و مقاوم در برابر زلزله باشند.

بیست سال پیش ، استین می گوید ، مهندسان نمی فهمیدند که چگونه یک ساختار مخزن در برابر فشارهای غیرطبیعی بارگیری محیطی و همچنین آنچه امروز انجام می دهند ، واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال ، از لحاظ تاریخی کشور به "مناطق لرزه ای" تقسیم شده است و کدهای ساختمانی برای مخازن برای آن مناطق نوشته شده است. استین گفت: در حال حاضر ، پارامترهای طراحی سایت خاص هستند. معیارهای طراحی باید بارهای خاص سایت مانند باد شدید ، حوادث لرزه ای ، نوع خاک ، باران برف و غیره را پیش بینی کند همچنین باید مقاومت موادی که مورد استفاده قرار می گیرند ارزیابی شود. علاوه بر این ، امنیت مخزن و سایت اکنون مهم است.

جهت مشاهده دیگر محصولات و لیست قیمت منبع آب روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.Bamintahvie.com

استین می گوید مسائل کیفیت آب اکنون بر مخزن تأثیر می گذارد. مخازن باید به سرعت آب را تغییر دهند. با اختلاط غیرفعال ، آب با استفاده از جریان پمپ مخلوط می شود. وقتی آب داخل مخزن تغذیه می شود ، آب را هم می زند. سپس سیستمهای فعال با استفاده از منبع انرژی خارجی مانند انرژی خورشیدی برای مخلوط کردن آب وجود دارند. او می گوید سیستم های جدید همه ساله در بازار عرضه می شوند.

اندی ممفورد ، معاون رئیس جمهور در مشاوران مخزن Mumford Bjorkman Associates (MBA) که مقر آن در ویلمینگتون ، دی است ، مستقر است ، موافق است كه طراحی سقف مخزن می تواند منبع اکثر مشکلات باشد. این مشکلات در اطراف ناحیه بخار در پشت بام و هر چیزی بالاتر از خط آب ایجاد می شود ، مانند قایق هایی با زاویه های نود درجه ای که پشت بام را پشتیبانی می کنند. این زوایا باعث می شود نقاشی به درستی دشوار باشد و خوردگی از آنجا شروع شود. این امکان وجود دارد که در هنگام بازرسی از سال اول ، شروع به خوردگی کند.

مامفورد می گوید ، در حال حاضر ، همه تولید کنندگان بازده طراحی خود را افزایش داده اند. آنها ساختارهای پشتیبان سقف مانند من تیرهای زاویه ای را کاهش داده اند. فولاد نورد اغلب برای تشکیل سقف استفاده می شود. اگر مخزن با سقف مسطح دارید ، باید نگران باشید که مرتباً نورد ها را بازرسی کنید. به عنوان مثال ، او یک مخزن ذخیره سازی چهار میلیون گالری زمین را که مجدداً رنگ آمیزی می شود ، توصیف می کند. پس از تخلیه ، خوردگی در قایق ها کشف شد. برای تعویض قایق ها 275،000 دلار هزینه شده است. به گفته وی ، از دست دادن فلز هزینه های جایگزینی را به همراه داشت.


یک پوشش 100٪ جامد اپوکسی (بدون حلال) به فضای داخلی یک حوضه بتونی جدید در Sandy Hook ، NJ ، استفاده می شود.
تسهیلات تصفیه آب. اپوکسی برای کاهش خوردگی درون رگ های بتونی اعمال می شود که می تواند منجر به نشت یا کوتاه شدن طول عمر سازه شود.


انواع مخازن آب


مخازن ذخیره آب می تواند از جنس استیل ، فایبرگلاس یا بتون ساخته شود. مخازن آب چوبی - در حالی که برخی هنوز ایستاده اند - آثار باستانی هستند ، مانند اشکالات اسب کشیده.

متیو تاس با داشتن مخازن برتر در رانچو کوکامونگا ، کالیفرنیا ، تفاوت های مخازن فلزی جوش داده شده و مخازن فولادی پیچیده را توضیح می دهد. دومی طراحی شده اند ، سپس از جنس استیل ساخته شده ، ماسه بندی شده ، و همجوشی با پوشش های پودری در کارخانه پیوند می خورند. پیچ ها در قسمت داخلی مخزن قرار دارند و با آب در تماس هستند. به همین دلیل آنها با پلاستیک یا لاستیک سازگار محصور می شوند. او می گوید که هیچ خرابی در مورد این پیچ ها دیده نشده است و توضیح می دهد که طول عمر این مواد از طول عمر پوشش ها فراتر خواهد رفت. از لحاظ تاریخی ، آجیل و پیچ و مهره های گالوانیزه استفاده شده و باعث خوردگی می شوند.

از طرف دیگر مخازن فولادی جوش داده شده ، که در آن فولاد به پیکره طرح نورد شده است ، در قسمت هایی که قرار است مونتاژ شوند و جوش داده شوند ، ماسهبندی شده و روکش شوند ، به محل آورده می شوند. تاس می گوید مخازن فلزی جوش خورده وجود دارد که بیش از 100 سال است که در کار هستند. آنها زنده مانده اند ، نه به دلیل نگهداری ، بلکه به دلیل آب غیر خورنده خوبی که در آنها ذخیره شده است ، و این واقعیت است که هیچ ماده شیمیایی مانند کلر به آب اضافه نشده است.

تاس می گوید این مخازن فولادی جوش خورده به دلیل هزینه کار در ارتباط با جوشکاری و روکش فلز در این زمینه گرانتر هستند. وی می گوید انتخاب نوع مخزن برای رفتن به ترجیحات مشتری واگذار می شود اما فولاد جوش داده شده متداول ترین نوع مخزن است ، سپس فولاد پیچیده ، سپس بتن.

Containment Solutions که مقر آن در Conroe، TX واقع شده است ، از زمان پیشگام شدن این فناوری در سال 1965 ، مخازن فایبرگلاس را برای ذخیره سازی نفت تولید کرده است. طبق گفته پیت جوان ، معاون رئیس جمهور ، Flowtite Water Products ، نام تجاری علائم تجاری برای Containment Solutions 'حدود 300،000 در خدمت هستند. مخازن آب فایبرگلاس.

این شرکت اخیراً وارد بازار فروش منبع آب شده است و یانگ می گوید استفاده از فایبرگلاس برای مخازن آب طی 10 تا 20 سال گذشته در حال افزایش است.

مخازن فایبرگلاس Flowtite فاقد خوردگی ، ضد آب ، سبک وزن بوده و نیازی به تمیز کردن ، بازسازی محل یا بازرسی داخلی ندارند. اگر لجن یا دوغاب در مخزن ایجاد شود ، یا اگر در مخزنی که آب برای استفاده در دوره های اوج در آن ذخیره شده است ، مخزن ظاهر شود ، یک کامیون خلاء می تواند مخزن را خالی کند.

یانگ می گوید مخازن فایبرگلاس رقیبی برای مخازن بتونی هستند و آنها را جایگزین کرده اند. مخزن فایبر گلاس 20،000 گالن بین 30،000 تا 40،000 دلار هزینه خواهد داشت ، در حالی که یک مخزن استیل ضدزنگ معادل شاید به اندازه 50٪ بیشتر باشد و به بازرسی و نگهداری نیاز دارد.

جوان می گوید مخازن آب فایبرگلاس 30 سال عمر طراحی دارند ، بدون تعمیر و نگهداری. وی می گوید: "قدیمی ترین مخزن ما یک مخزن بنزین 45 ساله است." وی می افزاید: بیش از 10،000 مخزن بنزین بالای 40 سال وجود دارد. او انتظار کمتری از مخازن آب فایبرگلاس ندارد.

دیویس هود ، رئیس Induron Coatings در بیرمنگام ، AL ، عمر مفید و هزینه انواع تانک ها را توضیح می دهد. او می گوید مخازن فولادی جوش داده شده با استفاده از روش های نوین ساخت و ساز هیچگونه ماندگاری از پیش تعیین شده ای ندارند.

مخازن بتونی مسلح و مخازن فولادی جوش داده شده به معنای واقعی کلمه در طی نسل ها ماندگار می شوند ، تا زمانی که پوشش ها برای حفظ خوردگی در خلیج نگه داشته شوند. هود این موضوع را در قالب مخازن ساخته شده در اوایل قرن بیستم مشاهده کرده است و در خدمت مستمر به نقطه عطف 100 سال رسیده است. از آنجا که دپارتمان های مالی معمولاً امید به عمر دارایی های باز را دوست ندارند ، او می گوید ، بسیاری از مالکان این جدول زمانی 100 ساله را برای ارزیابی هزینه کل مالکیت دارایی انتخاب کردند.

اعتبار: پوششهای محافظتی INDURON
هود توضیح داد که هزینه ها بسته به اندازه مخزن ، سبک و پایه مورد نیاز شرایط خاک می توانند به طور چشمگیری متفاوت باشند. وی گفت: "برای ارائه برخی زمینه ها ، مخزن بلند شده 50،000 گالن ممکن است 200،000 دلار ارزان باشد ، در حالی که یک مخزن 2 میلیون گالن در بیشتر موارد به 1 میلیون دلار افزایش می یابد. هزینه همچنین تحت تأثیر الزامات خاص مندرج در قرارداد است. مدت زمان اختصاص یافته ، تجهیزات جانبی و زیرساختی شامل ، به علاوه شرایط سایت و غیره ، همگی تأثیر زیادی بر هزینه نهایی خواهند گذاشت. "

هود در ادامه توضیح می دهد که سبک های مخزن ذخیره آب فایبرگلاس ، که امکان نگهداری بعدی را فراهم نمی کنند ، برای ساخت به طرز چشمگیری ارزان تر هستند ، شاید در برخی موارد حتی تا 50٪. با این حال ، قابل توجه است که به طور کلی ارتقاء نمی یابد ، آنها به ظرفیت پمپاژ اضافی نیاز دارند تا فشار ایجاد شده در غیر این صورت توسط یک مخزن مرتفع شده با نیروی گرانش ایجاد شود.

هنگامی که آنها به پایان عمر خود می رسند ، پس از تقریباً 25 تا 35 سال ، آنها به راحتی تخریب و جایگزین می شوند. او توضیح می دهد بنابراین ، در همان زمان 100 ساله ، شما قصد دارید از سه یا چهار مخزن عبور کنید.

تخمین هود ، براساس هزینه کل ابزار مالکیت موسسه مخزن استیل و انجمن سازندگان صفحه فولادی ، مبنی بر اینکه یک مخزن استیل جوش داده شده 1 میلیونی گالن 626،750 دلار قیمت دارد ، یک مخزن فولادی پیچیده با همان اندازه 1.14 میلیون دلار و مخزن بتونی با همین اندازه 2.14 میلیون دلار هزینه دارد. طول عمر هر نوع مخزن که از همان منبع گرفته شده است به ترتیب 100 سال ، 50 سال و 60 سال خواهد بود.

آنچه پوشش ها انجام می دهند
به گفته Tasch ، تغییر اساسی در صنعت پوشش ، حذف مرحله حلال ها است. در کالیفرنیا ، مرحله فاز به دلیل مقررات کیفیت هوا به نفع پوشش های 100٪ جامد است.

پوشش های جامد جدید نیستند و در صنایع دیگر از جمله نیروی دریایی کشتی ها استفاده می شود. تاس می گوید صنعت مخازن اکنون آنها را پذیرفته است. وی می گوید ، پوشش های جامد ضخیم تر و با دوام تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند ، و می افزاید: برآورد طول عمر مطمئن برای پوشش های جامد 20 تا 30 سال است. همچنین ، مواد شیمیایی موجود در آب امروزی روی پوشش ها تأثیر می گذارد.

تاس می گوید: "هر نوع مخزن مشکلات خاص خود را خواهد داشت." تاس توصیه می کند که به دنبال مواردی باشید که منجر به آلودگی شود. مسائل مبتنی بر بهداشت شامل باز شدن غیرقابل محافظت از دریچه های سقفی بدون صفحه نمایش و دریچه های سقف باز است.

سوراخ ها برای اجرای خطوط بازرسی شیمیایی یا پروب های شاخص سطح مایع در سقف حفر شده اند و هرگز به درستی مهر و موم نشده اند. سوراخ ها در پشت بام حفر می شوند تا واحدهای محافظ کاتدی از قایق ها آویزان شوند تا آندها به آب برسند. این امر باعث خوردگی می شود.

استین موافق است که پوشش ها در 20 سال گذشته بسیار طولانی شده است. استین می گوید مقررات زیست محیطی ، از جمله مقررات مربوط به ترکیبات آلی فرار (VOC) ، نیز در روند توسعه پوشش تحت فشار قرار گرفته اند. شرایط استفاده قابل قبول برای پوشش های جدید محدودتر است- تحت فشار فناوری.

استین می افزاید: پوشش های قدیمی بیشتر کاربرپسند بوده و از نظر محیط زیست مضر هستند. کسانی که دارای VOC بالاتر هستند در مواردی با پوشش های وینیل که به شدت در بعضی از مناطق کشور تنظیم می شوند سریعتر خشک می شوند.

اکنون پوشش هایی وجود دارد که به سرعت بهبود می یابد و مطابق با تنظیم VOC است - به عنوان مثال 100٪ پوشش های پلی اورتا جامد برای دیواره های مخزن داخلی. این فناوری و کاربردهای محدود کننده باعث افزایش هزینه های تولید روکش ها شده و ضمن افزایش امید به زندگی آنها نیز افزایش یافته است. پوشش مخزن داخلی باید 12 تا 15 سال طول بکشد ، به استثنای ویژگی های جدا شده لکه ای که ممکن است نیاز به درمان جداگانه داشته باشد.

جورج مید ، مدیر فروش شهرداری با Tank Connection ، توضیح می دهد که دو دسته از پوشش ها وجود دارد: مواردی که می توانند در محل کار یا موارد کاربردی در کارخانه تولید اعمال شوند. روکش های اپوکسی یا شیشه ای رایج ترین مخازن ذخیره سازی استیل است. برای اطمینان از یکپارچگی مخزن ، بازرسی از تمام پوشش ها ضروری است

پوشش مخزن آب به دلایل متعدد می تواند تجزیه شود. مید یک سوراخ گلوله در مخزن مشاهده کرده است که متعاقبا منجر به خرابی پوشش داخل مخزن شد که به نوبه خود منجر به توسعه زنگ زدگی شد. در آب و هوای سردتر ، یخ درون مخزن می تواند تشکیل شود ، که می تواند به روکش های موجود در پیاده رو داخلی آسیب برساند. اگر آب "خاموش شده" باشد یا با سرعتی که حداقل یخ را به حداقل می رساند استفاده شود ، آب نباید درون مخزن یخ بزند. وی می گوید ، این طرح باید متناسب با نیازهای جمعیت ارائه شده باشد ، اما همچنین باید اجازه دهد آب در فصول سرد سال گردش کند.

هود می گوید داخل مخزن آب مهمترین قسمت برای نگهداری صحیح است. فضای داخل از نظر خوردگی مهمان نواز است ، مرطوب ، مرطوب و به دلیل اینکه آب همیشه در حال نوسان است ، در برخی مناطق خشک است. رطوبت و مواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر احتمال خوردگی را افزایش می دهد.

هود توضیح می دهد که اولین ناحیه ای که از بین می برد سقف است. در بالای خط آب ، دیوارهای مخزن در معرض اکسیژن هستند و فرصتی برای خوردگی ایجاد می کنند. نردبان ها ، زاویه ها و لبه ها دشوارترین نقاشی و اولین زنگ زدگی هستند.

هود می گوید استاندارد صنعت برای پرداختن به این مسئله ، یک لایه درز با استفاده از برس است - یک کت رنگ و عمل مکانیکی مسواک باعث می شود که درزها رنگ بگیرد و از آنها محافظت کند. یک کت اضافی باید از بالای درز پوشیده شود.

پوشش های اپوکسی بدون VOC و آلاینده های هوا خطرناک (HAPs) پوشش سدی عالی برای فولاد هستند. هود می گوید: "مواد طولانی تر ضخیم تر می شوند."

هود می گوید Induron موادی را تشکیل می دهد که 100٪ مواد جامد هستند که تبخیر نمی شوند و 100٪ از لبه محافظت می کنند. محصولات این شرکت بدون حلال ، فاقد VOC یا HAP هستند. جریان رنگ توسط رزین های فن آوری جدید و تجهیزات کاربردی مانند سکوهای اسپری تهیه می شود که برای بهبود جریان رنگ ، 110 درجه فارنهایت را گرم می کنند.

هود می گوید ، هنگام بازپرداخت ، بازرسان شخص ثالث تحصیل کرده لازم است که در حین و بعد از نقاشی حضور یابند.

هود پس از انفجار کامل و مجدداً استفاده از آن ، پوشش فلوروورتان را به عنوان انتهای خارجی مخازن توصیه می کند و توصیه می کند در هنگام طراحی سیستم برای محافظت از مخازن جدید ، آن را مشخص کنید. وی می گوید ، سالهای اضافه شده خدمات ، افزایش هزینه را ارزشمند می کند.

هود می گوید ، ضمانت یک ساله برای یک منبع آب تازه رنگ شده استاندارد است. کاربرد و کیفیت مواد آشکار می شود و هر مشکلی در طی 11 تا 12 ماه مشاهده می شود ، زمانی که باید یک بازرسی برای اصلاح هرگونه نقص جزئی قبل از انقضاء ضمانت انجام شود. وی تخمین می زند که شغل های پوشش دهی باید 20 تا 25 سال به طول انجامد.

کدام نوع پوشش برای استفاده بستگی به عوامل مختلفی دارد - معمولاً استفاده در نظر گرفته شده مخزن. مامفورد برای افزایش طول عمر یک مخزن آب در هنگام استفاده ، توصیه می کند که پوشش داخلی موجود را با استفاده از مواد منفجره یا انفجار ساینده جدا کنید تا آن را به سمت فولاد برهنه منتقل کنید. از روکشهای با کارایی بالا مانند پلی اورتان یا اپوکسی جامد 100٪ مواد جامد استفاده کنید که طول عمر طولانی را برای سرمایه گذاری در هزینه عملیات انفجاری ساینده انجام می دهد.

از طرف دیگر ، اگر قسمت بیرونی مخزن آب به زیبایی پوشیده شده باشد ، دو لایه آکریلیک مناسب خواهد بود. مامفورد توصیه می کند اگر سرمایه گذاری قابل توجهی برای آماده سازی سطح انجام نشود ، هزینه اضافی را برای پوشش های با کارایی بالا خرج نکنید.

به عنوان مثال ، دانشگاه دلاور تسهیلات کرایسلر در این نزدیکی را به دست آورد و مخزن خود را ایستاد. می خواست آن را با رنگ مدارس مجدداً رنگ آمیزی كند ، و توصیه MBA این بود كه شستشوی آن را فشار داده و رنگ مخزن را با دو لایه از پوشش آكریلیك آغشته كنید. مامفورد می گوید ، این پوشش ها به مدت 5 سال اعمال شده است ، و مخزن دانشگاه هنوز هم به نظر خوب می رسد.

چرا بازرسی لازم هستند
تاس می گوید: "هر نوع مخزن مشکلات خاص خود را خواهد داشت." او توصیه می کند که به دنبال مواردی باشید که منجر به آلودگی شود. مسائل مبتنی بر بهداشت شامل باز شدن محافظت نشده از دریچه های سقفی بدون صفحه نمایش و دریچه های سقفی سقف است. سوراخ ها برای اجرای خطوط بازرسی شیمیایی یا پروب های شاخص سطح مایع در سقف حفر شده اند و هرگز به درستی مهر و موم نشده اند. سوراخ ها در پشت بام حفر می شوند تا واحدهای محافظ کاتدی از قایق ها آویزان شوند تا آندها به آب برسند. این امر باعث آلودگی می شود.

دهانه های محافظت نشده باعث می شود پرندگان و حیوانات داخل مخزن شوند ، که تاس پیدا کرده است. وی همچنین بطری های آبجو را در داخل پیدا کرده است (نوجوانان قایق های بادی را برای مهمانی ها در داخل مخازن راه اندازی کرده اند!). وی می گوید حمایت های مربوط به جلوگیری از این مشکلات توسط AWWA یا اداره ایمنی و بهداشت کار تنظیم می شود.

همچنین ، توجه داشته باشید که خراب شدن صفحات جلد و واشر با گیره هایی که برای پوشش واحدهای محافظ کاتدی استفاده می شود ، شکافهایی ایجاد می کند که اجازه می دهد تا جوش ها از جغدها ، موش ها و پرندگان روی پشت بام توسط باران امولسیون شوند و درون آب زیر پشت بام شسته شوند.

همانطور که دیگران توصیه کرده اند ، مامفورد می گوید اگر مخزن در وضعیت خوبی باشد می توان هر 5 سال یکبار معاینه کامل انجام داد. اما اگر مشکلی مانند لایه برداری لایه های روکش ظاهر شود ، بازرسی ها باید هر سه سال یا حتی یک بار در سال انجام شود.

مامفورد می گوید ، استفاده از غواصان یا وسایل نقلیه از راه دور می تواند جایگزین مقرون به صرفه برای زهکشی مخزن برای بازرسی پنج ساله باشد. تخلیه به معنی خارج کردن مخزن به مدت یک هفته و سپس تمیز کردن و ضد عفونی کردن مخزن به دنبال تعمیرات در صورت نیاز ، قبل از پر کردن مجدد است. از طرف دیگر ، استفاده از یک غواص یا وسیله نقلیه از راه دور (ROV) برای بازرسی از مخزن پر شده حدود دو ساعت طول خواهد کشید. یا غواص یا ROV می تواند تمام فیلم را در زمان واقعی ضبط کند در حالی که مشتری یا بازرس در حال مشاهده صفحه است. ROV همچنین می تواند برای بررسی یک مشکل احتمالی بیشتر جابجا شود. هر دو می توانند در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند.

مامفورد می گوید MBA از ROV به عنوان گزینه اولیه برای شناسایی انواع منبع آب مشکلات 95٪ از بازرسی های خود استفاده می کند. تخلیه مخزن 5٪ باقیمانده را پوشش می دهد.

بازرسی های روزانه در حین ساخت و ساز و مجدداً بخش اصلی فعالیتهای MBA است. بازرس در حین کار ، چشم اندازی تازه به ابزار می دهد. به عنوان مثال ، مومفورد می گوید ، شش جوشکار که شش روز در هفته کار می کنند ، کارهای زیادی را انجام می دهند. در این مدت ، آنها می توانند پریشان شوند یا وزش باد می تواند روی کار تأثیر بگذارد. وی می گوید: "ما می توانیم نواقص را تشخیص داده و قبل از بروز مشکلات آنها را اصلاح کنیم."

توصیه های دیگر Mumford شامل نمونه برداری از خاک قبل و بعد از رنگ آمیزی مجدد مخزن برای بررسی سطح سرب در خاک است. نمونه قبل از شروع کار و نمونه ای از خاک پس از اتمام کار آزمایش می شود. اگر سطح سرب در نمونه افزایش یابد ، بدین معناست که برخی از مواد حاصل از پوشش ، پرده مهار را فراری داده و منطقه را آلوده می کنند.

قبل از اینکه ماسه زده شود و یا با جوش دادن به سقف مخزن که نگهدارنده های نگهدارنده را روی مخزن نگه می دارد ، یک ساختار محفظه در اطراف مخزن احداث می شود ، یا داربست هایی نیز می توانند در اطراف مخزن ساخته شوند و تارهای پیچیده شده در اطراف آن داربست کدام روش استفاده می شود بستگی به تنظیمات پیمانکار ، نوع مخزن و محل آن دارد.

مامفورد می گوید مخازن فایبرگلاس می توانند در پایان عمر برنامه ریزی شده خود مورد بازرسی قرار گیرند و در این ضمن ، می توان جایگزین های آنها را با بودجه تنظیم کرد. وی می گوید ، رویدادهایی مانند باد ، رعد و برق و برف می تواند هر کشتی را تحت تأثیر قرار دهد.

مامفورد توصیه می کند با توجه به اینکه احتمال خرابکاری و تخلف وجود دارد ، بازرسی های امنیتی سالانه انجام شود. این بازرسی ها جامع نیست و محدود به مسائل امنیتی است. آنها باید شامل اطمینان از قفل نردبان ها باشند و صفحه خنک کننده سقف در آن قرار گرفته و قفل شده باشد. داخل سوراخ سقف را بررسی کنید و تأیید کنید و سایر ورودی ها قفل شده اند. عکاسی ، عاقلانه است.

مامفورد می گوید ، امسال با سالن های بدنسازی PokemonGo که در مکان های مخزن آب واقع شده اند ، تعدادی از حوادث رخ داده است. اخیراً ، یک پسر 13 ساله وارد محیط مخزن شد و وقتی نتوانست بیرون بیاید ، او باید نجات یابد.

بیشتر تولید کنندگان مخازن ، اگر این همه نیستند ، توصیه می کنند یک سال پس از اولین بار رنگ آمیزی و یا دوباره رنگ آمیزی شوند. استین می گوید ، پس از هر سه تا پنج سال می توان آنها را مورد بازرسی قرار داد.

استین می گوید در طی بازرسی یک ساله اول ، به دنبال خرابی های زودرس باشد. اما قبل از بروز هرگونه خوردگی قابل توجه ، مناطقی را که شکست خورده اند تمیز کنید ، سپس یک پوشش را در آن منطقه بمالید. استین می گوید مهم است که هنگام ترمیم مقرون به صرفه تر متوجه این مشکلات در اوایل حالت خوردگی شوید.

با این حال ، اگر خرابی گسترده تر از نقاط جدا شده باشد ، اقتصاد شکسته می شود و تعمیرات بسیار گران تر می شوند. به عنوان روکشهای نزدیک به پایان عمر ، وی توصیه می کند تا هر سه سال یکبار بازرسی ها را سرعت بخشید.

اگر به طور مرتب مخزن را بازرسی نکنید ، می گوید هر پوشش ممکن است به خطر بیفتد. به گفته وی ، در كنتاكی ، یك مخزن فولادی با روكش شیشه ای به دلیل عدم نگهداری نتوانست. وی می افزاید: مخازن جوش داده شده و پیچ خورده خرابی های فاجعه آمیزی داشته اند. وی توصیه می کند که همه دارندگان و تاسیسات باید مخزن را تخلیه کرده و بعد از سال اول و در هر سه تا پنج سال دوباره از لحاظ جسمی آن را بازرسی کنند.

به طور معمول ، مهندس مستقل نظارت بر طراحی مخزن مشخص می کند که مخزن باید 12 تا 14 ماه پس از نصب بررسی شود. انجام بازرسی ها همچنین به حفظ ضمانت کمک می کند که بسته به شرایط مورد نیاز ، ممکن است بین یک تا پنج سال باشد.

تاسیسات آب معمولاً مخازن دیگری را در محل خود دارند و این امکان را برای ادامه خدمت به مشتریان فراهم می کند در حالی که مخزن برای تعویض یا تعمیر آنها آفلاین است. مید می گوید بهترین بازرسی ها هنگام خالی مخزن صورت می گیرد. مید در پایان گفت: در پایان روز وظیفه مالک یا ابزار است که به طور مرتب مخازن خود را مورد بازرسی قرار دهند.

قراردادهای نگهداری
استین می گوید ، قراردادهای تعمیر و نگهداری در صورت انجام صحیح مزایای مشخصی برای خدمات شهری دارند. كمكهاي كوچكتر كه شايد پرسنلي براي نظارت بر نگهداري مخزن را نداشته باشند مي توانند از پيمانكاران براي انجام آن كار بهره مند شوند اما این ابزار برای داشتن بودجه کار باید در درازمدت یک نظم و انضباط را داشته باشد.

یک نقطه ضعف این است که برخی از پیمانکاران تعمیر و نگهداری اجازه نخواهند داد که مالک یا ابزار کار را هنگام انجام بازرسی ها مشخص کنند یا اینکه بازرسی های شخص ثالث انجام شود. و برخی از پیمانکاران بسیار متکی به پیمانکاران فرعی هستند و منجر به عدم مالکیت مالک یا ابزار آنها از سوابق ایمنی آنها می شوند.

استین می گوید بهترین راه این است که پس از یک بازرسی خوب ، دامنه کار و مشخصات خوبی را بنویسید. ساختار و روکش ها به همراه لیستی از نواقص مشخص شده اند. از فروشندگان خواسته می شود برای دریافت بهترین قیمت برای کار مشخص شده ، پیشنهاد کار را بدهند. این نوع قرارداد تحت کنترل کامل مالک و یا ابزار خواهد بود.

مامفورد می گوید ، MBA به عنوان بازرسان مستقل ، قراردادهای نگهداری را ارائه نمی دهد. تضاد منافع وقتی بوجود می آید که یک شرکت مشغول تعمیر و نگهداری نیز بازرسی می کند و توصیه هایی را برای نگهداری فوری و طولانی مدت انجام می دهد.

مامفورد می گوید ، MBA برنامه های تعمیر و نگهداری را برای تاسیسات برقرار می کند و هر ابزار دیگری باید داشته باشد. این می تواند به شکل یک سند برنامه ای باشد که تعیین می کند چه موقع انجام بازرسی ها انجام می شود و بودجه ای برای تعمیرات آینده است. "ما با برنامه هایی که تا پنج سال آینده پیش بینی می شود ، موفقیت داشته ایم و بر همین اساس بودجه لازم را برای انجام کارها اختصاص می دهیم. این امر بیشترین بهره وری را برای ابزار فراهم می کند تا هزینه های سرمایه خود را کنترل کند. "

تاس می گوید راه حل های برتر لیست قیمت منبع آب قراردادهای نگهداری ارائه می دهد. آنها می توانند ابزار مناسبی برای صنعت باشند. اکثر نهادها می خواهند زیرساخت های آنها مورد بازرسی قرار بگیرد اما همه چیز در شکاف ها فرو می رود و پنج تا شش سال بدون نگهداری می روند. "

به گفته تاس ، داشتن شرکتی هر ساله برای انجام بازرسی انجام می شود و هر دو تا سه سال یکبار بازرسی عمیق انجام می دهد و تعمیر آن باعث افزایش طول عمر سیستم پوشش و بهبود کیفیت آب خواهد شد. مخازن برای جایگزینی گرانتر می شوند و مراقبت از آنها ارزان تر است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 65
  • بازدید کلی : 6549
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه